قلع و قمع بیش از ۳۰۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی البرز 

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان البرز گفت: بیش از ۳۰۰ مورد تفکیک و قطعه بندی اراضی با هدف تغییر کاربری طی دو هفته گذشته در البرز قلع و قمع شد.

سرهنگ «سید مجتبی موسوی» گفت: برخورد و اجرای قانون و مقررات در خصوص ساخت و ساز‌های غیر مجاز بطور مستمر و در حوزه تمامی شهرستان‌ها اجرا شده و در همبن مدت بیش از ۲۵۰ مورد دیوارکشی، ۵۰ مورد بنا و سه واحد تجاری از جمله مصداق‌های تغییر کاربری در اراضی کشاورزی بوده که قلع و قمع شده است.

وی با بیان اینکه این تغییر کاربری‌ها در مجموع مساحتی بالغ بر ۶۰۰ هکتار را شامل می‌شد، اظهار کرد: هر گونه تغییر به وجود آمده در اراضی منجمله گودبرداری، دپوی مصالح، تخلیه نخاله، تفکیک و قطعه بندی، احداث دیوار یا بنا، استخر، آلاچیق و فنس کشی از مصادیق تغییر کاربری غیر مجاز محسوب و نیازمند درخواست و دریافت مجوز قانونی از سازمان جهاد کشاورزی است.

موسوی تنها مرجع تشخیص و صدور مجوز تغییر کاربری در اراضی را سازمان جهاد کشاورزی و طرح در کمیسیون تخصصی تبصره یک از ماده یک قانون و مقررات حفظ کاربری این سازمان دانست و گفت: در غیر اینصورت اقدام انجام شده غیرقانونی خواهد بود.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان از شهروندان درخواست کرد که در صورت شناسایی مجرمین و مسببین خرد کردن اراضی، مراتب را با اداره حراست این سازمان، یگان حفاظت از اراضی و یا دیگر نهاد‌های نظارتی اطلاع دهند.

موسوی بیشترین اقدامات انجام شده را در شهرستان‌های کرج، ساوجبلاغ، چهارباغ و نظرآباد عنوان کرد و افزود: ضمن دریافت اخبار شهروندان عزیزمان از طریق تماس با مرکز اطلاع رسانی ۱۳۱ یگان حفاظت کشور امروزه با استفاده از سامانه پنجره واحد و پکپارچه مدیریت زمین بر وضعیت اراضی زراعی و باغی اشرافیت خوبی بوجود آمده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.